EMS, czyli intensywny trening całego ciała i jego korzyści

 In Trening EMS

TRENING EMS (ENG. ELECTRICAL MUSCLE STIMULATION; ELEKTROSTYMULACJA MIĘŚNI) PRZEPROWADZANY JEST OD DZIESIĘCIOLECI.

Jego korzyści odkryte zostały już w czasach starożytnych kiedy to egipscy i rzymscy pacjenci leczeni byli poprzez rażenia węgorza czy płaszczki, a ponieważ każde z nich wytwarza inne wyładowanie elektryczne były stosowane do leczeń wielu chorób. Odkrycie elektryczności w XIX wieku doprowadziło do dalszych eksperymentów w medycynie.

W latach 70-tych, energia elektryczna stała się rozwiązaniem nowego problemu – zaniku mięśni u astronautów. Brak grawitacji równoznaczny był z brakiem możliwości wykonywania ćwiczeń a regresja napięcia mięśni była sprzeczna z EMS. Technologia ta została wkrótce wprowadzona również w sportach zawodowych, szczególnie podczas rehabilitacji kontuzjowanych sportowców.

PONIEWAŻ BADANIA NAD EMS UDOWODNIŁY ŻE ELEKTRYCZNOŚĆ PRZYCZYNIA SIĘ DO WZROSTU KONDYCJI I SPRAWNOŚCI SPORTOWCÓW, NATYCHMIAST ZACZĘTO JĄ STOSOWAĆ JAKO METODA TRENINGOWA.

W latach 90-tych nastąpił przełom, została opracowana nowa generacja sprzętu EMS dla osób niezwiązanych zawodowo ze sportem, chcących poprawić swoją kondycję i sylwetkę. Nowe urządzenia pobudzają całe ciało, pod warunkiem aktywnych ćwiczeń a elektrody umiejscowione na wszystkich głównych grupach mięśni, w tym ud, pośladków, brzucha, pleców i ramion, oraz jednoczesna stymulacja wraz z ćwiczeniami zapewnia wysoki poziom pracy mięśni. W czasie wykonywania ćwiczeń zauważono znacznie większe tempo pracy mięśni i wpływ na spalania kalorii jeszcze długo po treningu.

Trening elektrostymulacyjny  jest idealny dla osób z problemami utrzymania kontroli nad swoją wagą, cellulitem, problemami z kręgosłupem czy osób chcących poprawić swój ogólny stan zdrowia.

Niestety, pojawiły się również wątpliwości co do niektórych urządzeń EMS pojawiających się na rynku. Dobrym przykładem jest pas wyszczuplający Slendertone, który obiecywał wyrzeźbienie na brzuchu szcześciopaka podczas siedzenia na kanapie. Amerykańska Federalna Komisja ds. Handlu wstrzymała sprzedaż po wprowadzeniu w błąd klientów fałszywymi reklamami, w których komputerowo wygenerowany obraz młodych modeli z idealną opalenizną miał przykuć ich uwagę.

Chociaż powinno się to wydawać oczywiste, że nic nie zastąpi ćwiczeń i zrównoważonej diety, ten rodzaj oszustwa nie pozwolił skupić się na fakcie że urządzenia te są realną pomocą podczas treningów.

NA POCZĄTKU 2010 ROKU, URZĄDZENIA DO ELEKTROSTYMULACJI STAŁY SIĘ ŚWIATOWYM FENOMENEM Z NAJWIĘKSZYM RYNKIEM W EUROPIE, SZCZEGÓLNIE W NIEMCZECH I EUROPIE WSCHODNIEJ.

Wynaleziony został przez doktora Janosa Papp w 2010 na Węgrzech aby zwiększyć skuteczność i polepszyć trening elektrostymulacyjny. Stworzono kombinezon wykonany ze specjalnego rodzaju materiału z wbudowanymi elektrodami stymulującymi jednocześnie wszystkie partie mięśniowe.

NA CZYM POLEGA TRENING EMS

Jak już wspomniano, EMS przeznaczony jest do podkręcenia tempa i intensywności tradycyjnych ćwiczeń, co więcej dostosowany jest do potrzeb każdego klienta. Elektrody umieszczone w kombinezonie stymulują jednocześnie wszystkie partie mięśniowe m.in mięśnie klatki piersiowej, mięsień najszerszy grzbietu, mięsień dwu- i trójgłowy ramienia, mięśnie dolnej części pleców, pośladków, czworogłowe uda, łydek i ścięgno udowe.

Kombinezon pobudza całe ciało, powodując wielokrotne skurcze i rozluźnienie mięśni w trakcie treningów. Taka elektrostymulacja 350 mięśni w połączeniu z aktywnymi ćwiczeniami czyni trening tak intensywny jak to możliwe a jego rezultaty widoczne w jak najkrótszym czasie.

KAŻDA SESJA TRENINGOWA TO TYLKO 30 MINUT POD OKIEM TRENERA PERSONALNEGO, KTÓRY KONTROLUJE I REGULUJE NATĘŻENIE.

Trening w specjalnym kombinezonie składa się z zestawu ćwiczeń, wcześniej ustalonego przez trenera, składającego się m.in z pompek, wypadów, przysiadów itp.

Trenerzy mogą nie tylko dodać więcej elektrod (w zależności od potrzeby użytkownika) i dostosować większą siłę natężenia prądu tak aby mięśnie pracowały na najwyższej wydajności, ale również zmniejszyć stymulację poprzez mniej intensywne ćwiczenia.

Ze względu na dużą intensywność treningów, zalecane są tylko dwie 20-minutowe sesje tygodniowo, za wyjątkiem zaawansowanych osób, które mogą pozwolić sobie na trzy treningi. W porównaniu do tradycyjnego treningu (90 min dziennie), treningi E-Fit można łatwo dostosować do większości trenujących, biorąc pod uwagę 48 godzinną przerwę pomiędzy treningami. E-Fit zapewnia intensywne, skuteczne ćwiczenia z wykorzystaniem zaawansowanej technologii, które są idealne dla większości.

Niemiecki Uniwersytet (German Sport University) w Kolonii, w swoich badaniach porównał metody tradycyjnego treningu siłowego z treningiem EMS aby określić ich wpływ na siłę i szybkość sportowca. Badacze doszli do wniosku że “ dynamiczny trening elektrostymulacji całego ciała dowiódł że jest wysoce skuteczny w zwiększaniu siły i szybkości w porównaniu do innych metod”.

Vatter z Uniwersytetu Bayreuth przeprowadził terenowe badanie dotyczące wpływu treningu EMS na grupie 134 osób, zarówno kobiet i mężczyzn. Badani wykonywali pełny trening EMS dwa razy w tygodniu przez 12 tygodni, zrzucają średnio 1.4 % tkanki tłuszczowej, 82% z nich zauważyło znaczną ulgę w bólu pleców.

Mohd Faridz Ahmad i Amirul Hakim Hasbullah z Uniwersytetu Technologii MARA w Malezji, w swoich badaniach skupili się na wpływie EMS w budowie męskiej masy mięśniowej. Wyniki badań wykazały że “wykorzystanie EMS w budowie męskiej masy mięśniowej jest istotny dla wszystkich osób poszukujących zdrowego stylu życia oraz dla sportowców”.

Recommended Posts

Leave a Comment

0
Masz pytanie? Wyślij wiadomość