EPOC w treningu EMS

 In Articles

Dlaczego intensywny trening EMS w porównaniu do zwykłych jednostajnych  biegów jest równie dobrą jak nie lepszą opcją. Poniżej postaram się rozwiać wszelkie wątpliwości oraz odpowiedzieć na pytania moich podopiecznych dlaczego tak faworyzuje aerobów, ponieważ mają również swój wkład w uzyskaniu odpowiedniej formy jeżeli są odpowiednie wykonywane.

Wszystko odnośni się do skrótu EPOC.

EPOC nie jest to nazwa suplementu nowej generacji, lecz zwiększona powysiłkowa konsumpcja tlenu potrzebna do powrót naszego organizmu do homeostazy przedwysiłkowej.

EPOC dużo mocniej nasila się po wykonaniu mało przyjemnego treningu HIIT(interwałowego) mocnego treningu oporowego lub intensywnego treningu EMS, tzn. w ogólnym całodobowym ujęciu możemy spalić dużo więcej kcal przy zmniejszonej ilości czasu przeznaczonego na trening. Pomimo tego, że interwały charakteryzowane są jako  trening glikolityczny, czyli bazujący na spalaniu glikogenu mięśniowego, to dzięki wzrostowi i wielogodzinnym utrzymaniu się EPOC możemy zwiększyć naszą liczbę spalonych kcal od 300 – 1000 kcal.

Niestety, aby EPOC faktycznie działał tak skutecznie jak trening, musi być wykonany sumiennie i podnieść nasze tętno naprawdę wysoko (jak wysoko to sprawa indywidualna, ponieważ na spalanie dodatkowych kcal ma wpływ znacznie większa ilość składowych jak płeć, wiek ilość tkanki mięśniowej etc.

 

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2347316
  2.  Joseph Laforgia, Robert T. Withers, N. J. Shipp, and Christopher J. Gore. “Comparison of energy expenditure elevations after submaximal and supramaximal running.” Journal of Applied Physiology 82, no. 2(1997): 661-666.
  3. Cameron B. Williams, Jason G.E. Zelt, Laura N. Castellani, Jonathan P. Little, Mary E. Jung, David C. Wright, Michael E. Tschakovsky, and Brendon J.
Recent Posts

Leave a Comment

0
Masz pytanie? Wyślij wiadomość